Експериментирайте с… Google!

Няколко опита за разгадаване на зависимости при класирането на уеб сайтове в най-голямата търсачка.

Със сигурност, след като четете тези редове, сте запознати с основните похвати за класиране на даден уеб сайт на предни позиции в Google и знаете от какво особено значение за вашия бизнес е SEO оптимизацията. Ето защо, ще споделим вълнението си относно няколко интересни експеримента с търсачката, свързани с честотата на кликането (click-through-rate или т.нар. CTR).

Кликовете имат значение

Rand FishkinRand Fishkin – основател и бивш изпълнителен директор на Moz, съавтор на множество книги за SEO, и съосновател на Inbound.org, прави няколко експеримента, които доказват корелацията между кликовете върху предположение в Google и извеждането на сайтове на предни позиции.

Първият опит е с реализиране на 228 клика за 3 часа върху сайт, който е бил на 7-ма позиция в търсачката. Резултатът е, че по ключови думи, след “третирането” с кликове, сайтът се изкачва на първа позиция.

Разочарованието на Rand е голямо, когато повтаря опита с повече кликове върху различни сайтове за кратко време и страниците се класират едва с една позиция напред. Експериментаторът твърди, че това се дължи на множеството постове в социалната мрежа по темата, които Google е уловил и е намалил значението на т.нар. CTR за позициите на сайта.

Rand не се отказва да потвърди теорията си и насърчава, чрез пост в Twitter, последователите си да отворят дадена страница, след това да търсят в Google определено словосъчетание и да споделят на коя позиция излиза въпросният уеб сайт. И експериментът му дава резултат! Само след 3 часа и 375 клика, сайтът се класира от позиция 10 на начална в Google.

buzzy-ctr-result-2

Експериментаторът извежда следните генерални изводи, които някои експерти потвърждават, а други отричат:

  • Трябва да се привличат възможно най-голям брой кликове. Най-сигурните тактики за това са – подбиране на грабващо заглавие и задаване на впечатляващо meta описание.
  • Изграждане на доверие в марката – тя трябва да бъде разпознаваема и съответно да следва желанията на таргетираната аудитория.
  • Не е достатъчно потребителите само да кликнат върху даден линк, необходимо е съдържанието на сайта да ги кара да “останат” за по-дълго в страницата. Дължината на “престоя” на потребителите в даден уеб сайт също се отразява на позициите му.
  • Необходима е постоянна оптимизация на съдържанието на уеб сайта, за да може той да се задържи трайно на предни позиции в Google.

Повече информация за експериментите с Google, както и други интересни твърдения относно SEO оптимизацията, можете да намерите на този линк: http://seosherpa.com/seo-experiments/.

Разгледайте и SEO услугите, които предлагаме тук.